Raften op de Colorado

13 augustus 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag op tijd verzamelen voor een tocht met de boot. Raften. Eerst allemaal een reddingsvest en dan een half uurtje met de bus. Bij de losplaats worden drie grote opblaasboten en drie kayaks gelost. Marianne en Laura melden zich gelijk aan voor de kayak. Wij kiezen voor een boot zonder extra peddels en mogen "stilzitten en mooi kijken". Heerlijk meedriijven op de stoom in een prachtig landschap!

Verderop mogen degenen die dat willen uit de boot om te zwemmen. Nog lekkerder meedrijven met de stroom! Heerlijk verfrissend water en je hoeft weinig te doen om vooruit te komen. Vlak voor de stroomversnelling weer in de boot geholpen: ze trekken je aan de reddingsvest omhoog.

De natuur is hier prachtig: een blauwe reiger met een vis, een otterfamilie langs de kant en, heel zeldzaam, een bergleeuwenmoeder met twee jongen!

Rond het middaguur worden we halverwege de route gelost en gaan we met de bus weer terug. Het was een leuke ochtend, eindigend met een natte kont.

Thuis gaan er drie in de hot tub. Daarna de was gedaan, hopelijk de laatste keer voor we naar huis gaan. Dan slaat de loomheid toe en heeft niemand zin om nog iets te doen deze dag. Dus geen extra Arches meer deze vakantie. Dan maar een keer terug.

Moab is een leuke plek en rondom is er veel te beleven. Toch zijn de stadjes zelf hier geen gezellige stadjes. Alles is, zoals je in een Western ziet, gebouwd langs Mainstreet (de hoofdweg). De winkels, hotels, en andere zaken. Daar achter aan beide zijden een straat met huizen. Nergens een gezellig stadscentrum.

Wachtend tot de was droog is zien we mooie natuur in ons eigen tuintje: twee kolibries.