Beetje relaxen

25 juli 2018 - Sukhothai, Thailand

Gisteravond waren we aan het nadenken over de volgende stop. Toen bleek opeens dat Ayutthaya maar op één uur van Bangkok ligt. Dat betekent dat we daar vandaan direct naar het vliegveld kunnen. Dat scheelt een extra reisdag. Dus we blijven hier een dag extra in de Italiaanse tuin.

Anton en ik hebben vandaag samen een museum bezocht met keramiek uit de Thaise oudheid. Daarna een rondje door het centrum van het nieuwe Sukhothai gefietst. Leuk weer overal die stalletjes langs de straat. Vooral veel licht-gele shirts omdat de koning is geboren op maandag, de gele dag. Veel mensen dragen die shirts.

Kevin heeft een motor gehuurd en maakt een tour. De meiden blijven thuis. s'Middags liggen we allemaal weer lekker bij het zwembad met een boekje. Wel weer een bewolkte dag. Maar warm genoeg. s'Avonds met de fiets in de buurt een restaurantje gezocht. Een oudere dame met een lichtgeel jasje runt het restaurant en een hotel. Ze verkoopt ook van allerlei spulletjes. Ze spreekt wat Engels, aangezien ze vroeger lerares is geweest, maar begrijpt toch niet al onze vragen. We wachten maar weer af wat er op tafel komt. Een pittig soort curry-soep, een soort witte groentesoep waar rijst in zit en het ondertussen voor ons bekende groentegerecht met cashewnoten. Het smaakt weer goed. Als afsluiting krijgen we bananen uit eigen tuin.