Saai, heet en tiramisu

12 augustus 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

De dag begon met een saaie eerste helft van de reis. In een gecultiveerd landschap met alle soorten vierkante stukken zag het er erg Europees uit. De temp. bleef steken op 24 graden en ik kreeg het zelfs een beetje koud! Toen we na een uurtje Colorado weer uit waren en Utah binnen gingen veranderde het landschap weer naar rood. Bergketens aan de beide kanten aan de horizon en uitgestrekte vergezichten voor ons uit.

Er verschenen weer prachtige rode rotsformaties midden in het land. Wat is het toch genieten van zoveel moois! Toen we na ruim twee uur rijden aankwamen in Moab zijn we eerst een raft-tocht op de Colorado gaan regelen voor morgenochtend. Gelukkig is er plek.

Daarna naar Arches National Park. Een soort rode woestijn met veel vreemd gevormde rode rotsen en arches (bogen) van zandsteen. Ik had wat meer bogen verwacht: nu moesten we bij 35 graden steeds vanaf een parkeerplaats een stukje lopen en dan zagen we een boog! Marianne was vermoeid en had er al gauw genoeg van. Laura zette zich nog in om mee te gaan maar vindt het eigenlijk wel veel steen. Daardoor hebben we niet alles kunnen zien.

Waarschijnlijk gaan Anton en ik morgen middag nog even kijken bij de grootste bogen als het zonlicht aan het eind van de middag wat zachter is.

We zitten in de tuin ons eigen huisje met hot tub in de tuin! Terwijl ik dit schrijf hoor ik wat geritsel. Er loopt een stinkdier!

Vanavond geen zin in koken en we gaan naar Italiaan! Heerlijk gegeten met tiramisu, cheesecake en lemon-bleuberry-cake toe.

1. Joke:
    12 augustus 2014
    spannend gisteren om langs dat trappetje om hoog te klimmen.
    Het blijft maar mooi bij jullie.
    Nog geen zin in een lekkere boterham met pindakaas.
  2. Anysmala:
    13 augustus 2014
    Hoi, we hebben hier al een hele pot pindakaas op! De jam is ook op. ChocoPasta hebben we niet vaak gezien. Morgen de laatste autorit: boterhammen met jam, jam, jam en pindakaas en amandelpasta. Jammie!