Mammoetbomen en beren!

1 augustus 2014 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

Vandaag weer een bijzondere dag. Eerst gingen we ontbijten samen met de Duitse familie die ook in the Branded Calf logeert. Ze zijn ook christen en hun zoon heeft een half jaar vrijwilligerswerk gedaan bij Youth for Christ in Omaha. Een leuk gesprek.

Daarna op weg naar Sequoia N.P. langs de scenic highway. Halvewege de route besluiten we een trail te lopen naar de Takopah Falls. We schatten de warmte en de lengte van de route verkeerd in en we moeten met het water zuinig aan doen. Eigenlijk willen de meiden halverwege weer terug. Dan komen ons anderen tegemoet die ons waarschuwen voor beren. Er is er zeker een gezien bij de waterval. Meteen komen we in actie! We besluiten onze lunch vast op te eten zodat de beer daar niet op af komt. De lunch was onze pizza van gisteren waar we veel te veel van hadden. Koude pizza is nog best lekker.

Na nog een half uur zwoegen en zweten staan we voor een knullig stroompje water. Zijn we daarvoor naar boven gelopen? Geen beer te zien natuurlijk!

Op de terugweg zijn we toch voorzichtig omdat er nog een beer halverwege de route zou zijn gezien. En inderdaad zien we een zwarte beer! We blijven staan en proberen foto's en film te maken. Als ze iets door loopt, lopen wij ook weer wat verder. Dan blijkt het een moeder met twee welpjes! Awesome! Geweldig om te zien.

Intussen is al het water op en schijnt de zon nog fel. We lopen van het pad af naar de rivier en gooien het water in ons gezicht. Of je hele hoofd erin! Eenmaal terug op de parkeerplaats is de hele auto verhit, maar na een tijdje rijden doet de airco het prima en is het lekker koel.

We gaan richting General Sherman Tree, de grooste sequoiaboom in de wereld. We lopen eerst een aantal trappen naar beneden en vinden daarna de boom. 84 meter hoog! Omdat we nog moe waren van ons vorige waterloze uitstapje en geen zin hadden om weer omhoog te lopen, nemen de Shuttle. Dat is een soort van bus die door het hele park rijdt.

We beginnen aan onze trip naar onze overnachtingsplek, een anderhalf durende reis. Als we eenmaal aankomen is het verschrikkelijk heet en het is hier bezaaid met Nederlanders: ook wel gezellig hoor. Lekker een frisse duik genomen in het zwembad en daarna lekker op bed Coca Cola en spareribs gegeten. Mmmm...

1. Désirée van Riesen:
    1 augustus 2014
    Spanning en sensatie! Jullie maken dingen mee zeg! Gaaf, die beer met de welpjes! Zorgen jullie wel goed voor jezelf....te weinig water is echt niet fijn. Ik ben nu al benieuwd naar het volgende avontuur.

Veel plezier, groeten van Désirée
  2. Nicole Verweij:
    1 augustus 2014
    Wauw, een beer...
    Gaaf hoor. En voortaan niet je water vergeten...
  3. Joke:
    2 augustus 2014
    ooh. gelukkig toch een foto van de beer ik miste hem gisteren al.
    iedere ochtend ga ik meteen kijken wat jullie nu weer beleefd hebben.
    geweldig hoor en nu twee dagen even uitrusten zag ik op de route. groetjes