The Branded Calf

31 juli 2014 - Squaw Valley, California, Verenigde Staten

Vandaag naar het volgende park. Eigenlijk zou je een week in ieder park moeten doorbrengen. Maar goed: het is net zoiets als Amerikanen die Europa doen in 10 dagen. Vanmiddag was er een regenbui. In het park wel, op de plek waar we logeren heeft het al 3 jaar niet echt geregend. Daardoor is het erg droog en het landschap geel. De grote waterval in Yosemite was daardoor bijna ook opgedroogd.

In dit park begint het al met de sequoia's, de mammoetbomen. Ze worden 2000 jaar oud en meer dan 80 meter hoog. Ze overleven zelfs bosbranden. Mensen gingen er zelfs in wonen aangezien het hol was door het vuur.

We zijn ook steeds aan het omrekenen: in Europa op vakantie heb je alleen problemen met taal, hier met feet, yards, dollars, Fahrenheit. De taal is geen probleem! Ze vragen alleen steeds: hello, how are you? It's great that you are in America!

The Branded Kalf is onze bed en breakfast. In de achtertuin staan drie paarden en hebben een hond. Zo'n standaard boerderij-idee. Eigenlijk een tussenstop voor morgen voor Sequoia National Park.

1. Kristel:
    31 juli 2014
    Wat een prachtige reis maken jullie! Magnifieke foto's... vooral het "boompje"... Geniet ervan... die hoed staat goed Anton!
    groetjes, Kristel