Lost in New York

16 augustus 2014 - New York City, Verenigde Staten

De dag begon goed. "Lang zal ze leven..." Laura is jarig. We gaan ontbijten en het is het meest uitgebreide ontbijtbuffet van de vakantie. We gaan met de hotelbus van half 10 naar de metro. We arriveren in de buurt van Times Square. Wat een drukte!

Maar we staan er dan toch maar! Als we de indrukken een beetje hebben verwerkt, zoeken we het Cake Boss Cafe op in de buurt. We kiezen allemaal een lekker taartje en letten niet op de prijs. Gewoon genieten! Daarna spreken we af een wandelroute uit het boekje te doen.

Het begin gaat goed en het is lekker weer. Af en toe stoppen we voor een foto, een plaspauze of een koffie/broodje. Tussen alle hoge gebouwen zitten af en toe leuke kleine pleintjes met tafeltjes en stoeltjes om uit te rusten. Er is zelfs een pleintje met een klein stukje Berlijnse Muur. Daar eten we het restant van de pasta met pesto van gisteravond.

Laura d'r schoenen waren van binnen stuk gegaan door het zwemmen tijdens de kano-tocht en die lopen dus niet meer lekker. We gaan onderweg dus ook op zoek naar schoenen. Dat valt niet mee. We herinneren ons een Footlocker in de buurt van Times Square. Wij weer terug naar het begin van de route. Geen leuke schoenen! Dan maar weer een stukje van de route doen en onderweg uitkjiken naar Kentucky Fried Chicken. Laura wilde daar graag eten omdat je een emmer met kipkluifjes kunt bestellen. Dat lijkt in de buurt. Niet dus. Van 49 th terug naar 42 th street. Ook geen KFC. Dan vragen in een winkel. Nee, de Kfc zit vlak bij de 48 th street. En dan niet 5 th avenue  maar 7 th avenue. Wij weer op weg. Op deze manier hebben we meer dan een uur lopen zoeken en lopen zo langzamerhand echt rondjes! in een stad met alleen maar haakse straten.

Uiteindelijk belanden we uitgeput bij de Mac! Wat is het eigenlijk niet lekker, maar wat smaakt het vandaag goed! De route voor morgen maar goed van te voren uitstippelen!

1. Nicole Verweij:
    16 augustus 2014
    Laura, gefeliciteerd met je verjaardag! Wel een bijzondere plek om een keer je verjaardag te vieren! Groetjes uit Hoofddorp!
  2. Frank:
    16 augustus 2014
    New York was ooit eens van de Nederlanders, die het met de Engelsen hebben geruild tegen Suriname (!). Eind 18e eeuw en in de 19e eeuw was New York (samen met Boston) een stad waar heel veel kolonisten vnl uit Europa aanlandden, vandaar dat het er zo druk werd. Eind 19e eeuw heeft de hoogbouw een vlucht genomen, toen men in staat was stalen wapening in beton aan te brengen. En daar hebben jullie dus doorheen lopen dwalen. Leuk om te lezen dat jullie ervan hebben genoten!
  3. Diana:
    16 augustus 2014
    Van harte gefeliciteerd Laura!
  4. Anysmala:
    17 augustus 2014