Found in New York

17 augustus 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag was een leuke, gezellige dag! De zon scheen vandaag volop. We gingen bijtijds op pad en eerst met de metro naar Brooklyn. Van daaruit lopend over de Brooklyn Bridge weer terug naar Manhattan. Hardstikke druk op de brug met wandelaars, hardlopers uit de buurt en fietsers die het nog niet kunnen. Daarna door het financiële district naar de Staten Eiland Ferry. Een gratis veerboot te vergelijken met de boot naar Texel.

Onderweg proberen we nog een schoenenwinkel. De sportschoenen zijn eigenlijk niet wat Laura zoekt, maar dapper gaat ze er paar passen. Uiteindelijk lukt het een paar te vinden die net door de beugel kunnen. Komend schooljaar als gymschoen te gebruiken.

De boottocht is 20 minuten heen, heerlijk aan dek kijken naar het Vrijheidsbeeld. Aan de overkant lekker geluncht bij Ruddy en Dean. Daarna weer 20 minuten terug. Gratis!

Eenmaal weer terug is niet ver naar Ground Zero. Een indrukwekkend groot vierkant gat waar ze een mooie waterval van hebben gemaakt. Vanaf de buitenkant valt het water in drie lagen in het midden in een gat. Langs de rand de namen van alle omgekomenen. Rondom wordt (nog steeds) gebouwd. Terwijl we door lopen blijkt ook de tweede krater als herinnering nog te bestaan. Nog zo' n waterpartij.

Meer noordoostwaarts liggen Chinatown en Little Italy. Erg leuk om te zien en de sfeer te proeven. Italie voelt toch wel een beetje "thuis".

Rond een uur of 5 zijn we het wel een beetje zat en gaan we met de metro weer naar huis. Na een opfrisbeurt naar de plaatselijke Chinees. Heerlijk! We hebben New York gevonden!

1. Frank:
    17 augustus 2014
    Mooie skyline! Kunnen jullie ook een of meerdere foto's van ground zero maken?