Zondag in New York

18 augustus 2014 - New York City, Verenigde Staten

Het begon met een beetje motregen. We wilden naar de kerk van Tim Keller, de Prebytarian Redeemer Church. Gelukkig was dat dicht bij het metrostation. Een mooie dienst over het hebben van geduld. We deden mee met avondmaal. Bijzonder!

Weer buiten leek het wat opgeklaard en we zijn met de metro richting Central Park gegaan. Soms is niet helemaal duidelijk wanneer een metro wel overal stopt en wanneer niet. Je snapt het al, we hadden de express: die stopt dus niet overal. Gelukkig waren we niet de enige die in de verkeerde trien zaten en gelukkig kun je zo op het volgende station de trein terug nemen.

Central Park is echt een groot park waar van alles te beleven is. Natuurlijk weer veel hardlopers! Je mag in het park lopen en fietsen, maar in een richting. Dat wordt door de politie gecontroleerd! Er wordt rongehangen, baseball gespeeld. Kinderen in de speeltuin, volwassenen die een spel spelen verkleed als ridders. Muziek gemaakt, gerollerskate, gevaren in de vijver. Ontzettend gezellige zondag drukte.

Eerst het park overgestoken naar het Guggenheim museum. Verrassende futuristische Italiaanse kunst in de tijdelijke expositie. De vaste collectie bevat o.a. Picasso; van Gogh en Cezanne.

Eind van de middag nog rondgewandeld in het park en genoten van de activiteiten en het weer. Bij het Boathouse een hotdog met frietjes gegeten. Als laatste nog langs de gedenkplaat voor John Lennon die vlakbij is neergeschoten. Nu in bed echt Amerikaans honkbal kijken. Staat aan in elk restaurant. Saaaaii!

Morgen lekker uitslapen, koffers inpakken, uitgebreid lunchen en dan naar het vliegveld. Klaar om naar huis te gaan!

1. Nicole Verweij:
    18 augustus 2014
    Alvast een goede terugreis gewenst! Tessa en Niels zijn alweer naar school. Gelukkig kunnen Marianne en Laura nog even bijkomen! Jullie ook, Anton en Yvon?