Indianen en zonsondergang

8 augustus 2014 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag eerst een beetje uitslapen. Na 9 uur gaan Anton en ik naar de ontbijtzaal. We hebben tot half 10. Gelukkig komen de meiden ook net voor tijd binnen, denken we . Er hangt een bordje boven het buffet dat ontbijt tot 9 uur is :)

Dan lekker bij het zwembad een boek lezen. Heerlijk relaxen. Ongeveer 27 graden, lekker windje. Dus: beetje verbrand. Anton wat meer dan de rest! Ondertussen de was gedaan.

Na de lunch pakken we de spullen voor ons middagprogamma. We gaan via de oude Wupatki pueblo weer naar de Grand Canyon om de zonsondergang te zien.

We rijden langs een oude vulkaan uitbarsting. Een vreemde omgeving met veel lavastenen en zwart zand. Wat verderweg zijn verschillende indianen nederzettingen gevonden van rond 1100 n. Chr. Gebouwd van steen! Bijzonder dat ze hebben kunnen overleven in zo'n toch wel wat kale omgeving met weinig water.

Nu via de oostkant richting de Grand Canyon. We rijden door Navajo-land. Langs de weg staan veel standjes met kettingen, kralen en dromenvangers. Laura zwicht voor een armbandje en ik voor een ketting passend bij de oorbellen uit Las Vegas. We komen langs andere uitzichtpunten met weer een mooi uitzicht over de canyon.

Bij Desert View aangekomen kopen we gauw een paar sandwiches en een Heiniken-biertje en ijsthee en zoeken een plek aan de rand van de canyon. De zon in ons gezicht. Een bijzondere plek voor avondeten!

Langzaam zakt de zon weg achter de rand van de North Rim. Prachtig! Bij het verlaten van het park zien we twee herten langs de weg. Ook prachtig, ze blijven gewoon grazen terwijl er een file met fotograferende toeristen ontstaat.

1. Nicole Verweij:
    8 augustus 2014
    Hey vakantiegangers, kan wel bij elke foto iets zeggen. Wat supermooi daar! Blijf vooral genieten! Kijk uit om het face to face te horen! Groet, Nicole
  2. Bart Middeldorp:
    8 augustus 2014
    Mooie reis! Geniet er van!