Arizona

6 augustus 2014 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

We hebben de woestijn van Nevada achter ons gelaten en zijn via de Hoover-dam in Arizona beland. Langzamerhand wordt het groener en zien we steeds meer bomen. Het uitzicht is weids. Tussen de kleine boompjes lopen veel runderen (black agnus)

Hier en daar langs Route 66. Dunch of Linner (iets tussen lunch en diner in) in Lilo's cafe. Heerlijke burgers en taart als toetje. Als je een beetje oplet is het Amerikaanse eten eigenlijk prima te doen. Alleen de koffie smaakt alsof het filter is dubbel geklapt: vreselijk waterig. De Leidse sportscholen krijgen het druk want de extra kilo's moeten er natuurlijk wel weer af voor drie oktober. Tijdens het eten hebben we kennis gemaakt met een Duits gezin met twee kleine kinderen die een wereldreis maken. Ze hadden leuke tip voor als we naar Denver rijden: mount Evans.

Onderweg zien we campers met daarachter een complete SUV. Feitelijk zijn het stadsbussen die zijn omgebouwd tot campers. Veel vrachtwagens, te veel UPS en geen DHL. Mhh...

Nog even lekker zwemmen en in de spa. Morgen de omgeving verkennen. GrandCanyon  natuurlijk. Amerika is veel te groot voor drie weken zomervakantie. Dat wisten we natuurlijk al bij de start maar gaan dat steeds meer beseffen. Nou ja, nog maar een keertje terug dan bij leven en (financieel) welzijn.