Las Vegas

5 augustus 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De dag begon met ons derde ontbijt bij Kristy's. Vandaag echte American pancakes! Daarna weer een rit door de woestijn. Overal kale bergen en dorre struiken rondom. Langs de Mojave Desert zagen we allemaal Yoshua trees: cactusbomen. Die hebben we dus al eerder gezien, maar toen wisten we nog niet ze dat waren.

Onderweg behoorlijke regenbuien gezien en door heen gereden. Toen we aankwamen in het hotel hoorde we dat het eigenlijk nooit!!!! regent in Las Vegas. Als het al regent voelt het aan als een soort mist. Zo'n bui als vandaag hadden ze al jaren niet meer mee gemaakt. Wij dus wel. Hoera, het regent!

Nadat we zijn bijgekomen van de reis gaan op pad in Vegas. Het is inmiddels droog maar nog wel bewolkt. Gelukkig, meestal geldt hier dezelfde waarschuwing als in Death Valley. Eerst met de monorail naar het eind van de Strip. Zo wordt de Las Vegas Boulevard genoemd. Daar staan alle bekende hotels en casino's.  Het is net een groot kermisterrein. Als je bij een hotel naar binnen gaat loop je een andere wereld in.

Overal gokmachines, roulette en Black Jack tafels. Daar tussen lopen paden. Degenen die geen 21 jaar zijn moeten blijven lopen en mogen niet stilstaan om naar een spel te kijken. Er zijn winkels, eettentjes en galeries. En zo groot!

Niet te geloven wat ze allemaal gebouwd hebben. Stukken van New York, Parijs, Venetie. Er gaan echt gondels binnen door het gebouw heen langs winkels en eetgelegenheden!

Na een lange wandeling langs al dat lawaai, de mensen, de lichtjes en reclames komen we met moeie voeten weer terug in ons hotel. Anton en Laura gaan als afsluiting nog naar het zwembad.

1. Nicole Verweij:
    6 augustus 2014
    Als Tessa dit leest dan zou ze graag met jullie zijn meegegaan...