Kampvuur

10 augustus 2014 - Mancos, Colorado, Verenigde Staten

We zitten heerlijk bij een kampvuur van de avond na te genieten. In een echt Amerikaans motel langs de weg hebben we gebarbequed.

Vanochtend op tijd weg uit Page, Arizona op weg naar Colorado. Op een kruispunt stond een jong stel te liften. Ze pasten er niet bij, maar we stopten om ze water en appels te geven. Daar waren ze blij mee. Vandaag een goede daad gedaan!

Later bij een koffiebreak bij een pompstation maakte iemand een praatje met ons en wees ons een mooie omweg via Utah. Hij zei: het kost wat extra tijd maar het is de moeite waard. En dat was het! Wie goed doet, goed ontmoet!

Het was een prachtige rit door Utah over de weg door Monument Valley. Prachtige rode rotsen staan in het landschap. Utah is rood! Daarna veranderde ieder kwartier de kleur en de vorm van het landschap. Groen, grijs, zandkleur. Vlak, bergen met punten, bergen met vlakke bovenkanten.

Een oneindig landschap dat nergens lijkt te beginnen en nergens lijkt te eindigen. Als we onze bestemming naderen zien we in het dorp reclameborden met een andere tijd. We zijn zonder het te weten een tijdgrens gepasseerd! Dachten we dat drie dagen geleden al dat het zou gebeuren, hadden ze in Flagstaff nog Pacific time. Nu zijn we echt in Mountain time! Weer een uur dichter bij huis.

1. Diana:
    10 augustus 2014
    Hoi allemaal, dank voor jullie mooie verhalen iedere dag weer. Ik geniet ervan, kijk iedere avond even op de site en geniet op afstand een beetje mee. Heel veel plezier nog!