Isaan

17 juli 2018 - Khon Sawan District, Thailand

Gisteren arriveerden we in ons hotel en de tekst bij de balie was: welkom to the moon. De kamers waren goed: met 3 man twee drie persoonskamers delen met en een soort suite voor pa en ma. De bedden zijn net planken en de gordijnen laten veel licht door maar afijn. Als we 's morgens wakker worden in Moonlight house regent het nog steeds. Er is geen ontbijt dus trekken we onze "regenmantels" weer aan en gaan op zoek naar rijst en noedels.

Na het ontbijt en het inpakken van de tassen drinken we een kop koffie in de lobby. Er worden twee tuk-tuks besteld om ons naar het busstation te brengen. Precies op tijd arriveren we bij de bus: we hebben net tijd om een kaartje te kopen en vertrekken. We rijden steeds verder de provincie Isaan in. De rijstvelden beginnen in mooi lichtgroen te groeien in deze periode. Na ruim 2 uur arriveren we in Chaiyaphum. Daar zal Marlies den Hertog ons komen ophalen. Ze heeft eerst Lizette opgehaald van school, daarna hun Thaise evangelisatie- medewerker Mod X en dan ons. We rijden een kleine drie kwartier richting Khon Sawan, waar ze wonen, naar een nabijgelegen dorp om Mod X af te zetten bij het evangelisatie team uit Hong Kong dat deze week hier een actie heeft.

We eten van wat er is overgebleven van hun middagmaalltijd. Meer dan voldoende. Daarna halen we Matthias van school en gaan we naar ons hotel. Daar kunnen we even bijkomen. Tegen half 5 worden we weer opgehaald en gaan we mee op actie met het team. Er wordt een bijeenkomst gehouden met eten en drinken. Daarna komen er mime-optredens, een korte goochelshow en zingen we liedjes. Alles met een link naar het evangelie. Mod X geeft een getuigenis. Wilke staat z'n mannetje bij de vertaling naar het Thais van het Engelstalige team.

Nadat we Mod X weer naar huis hebben gebracht, komen we terug in ons hotel. Het was een lange dag met veel reizen. Maar bijzonder om te zien hoe evangeliseren in een Boeddistisch land gaat.