Bangkok

6 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

Na een nacht/12 uur filmkijkend en halfslapend in het vliegtuig te hebben gezeten komen we aan in een bewolkt Bangkok. Desondanks is het hier ongeveer 30 graden. Tijdsverschil 6 uur. We regelen een taxi naar de stad. Voor Europese begrippen een redelijke prijs; voor Thaise begrippen buitensporig duur. 900 baht, ongeveer 30 euro. Dat slaat nergens op. We leren later dat 300 de max. had moeten zijn. Tegen half 12 zijn we in het hotel.

Het hotel is keurig met goede bedden en airco. Ik ga meteen liggen en val in slaap. Anton en Laura gaan eerst lunchen: rijst met gebakken garnalen. Daarna doen ze ook een dutje. Rond half 4 gaan we op pad om Bangkok te leren kennen. Het heeft geregend. Op de hoek van onze straat spreekt een thai ons aan en legt  uit dat het een feestdag is en dat er veel dingen niet open zijn morgen. Vandaag zijn veel dingen ook al dicht.

Hij regelt een tuk-tuk voor ons die op de hoek lijkt te wachten op toeristen. Voor 50 baht rijdt hij ons een rondje Bangkok. Prima! We stappen drie keer uit bij een bezienswaardigheid en daarna brengt hij ons terug naar het hotel.

We eten in het resaurant,  ook veel te duur waarschijnlijk, maar dichtbij en rustig. Nu rustig in bed bijkomen van de vele indrukken. Bangkok is druk en grijs met een aantal thaise  tempels. We houden ons wakker door een wedstrijd van het WK voetballen kijken zodat we weer in het ritme komen. Ook nu een behoorlijke regenbui. Het regenseizoen is begonnen . De eerste dag in Thailand.

1. Nicole Verweij:
    7 juli 2018
    Geniet maar van deze vakantie! Het mooie gaat vast komen... Een grote stad is vaak wat grauwer. Ben benieuwd naar jullie verhalen!