Bangkok city

7 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Zaterdag: eerst een beetje uitgeslapen. Ontbijten is hier weer eens wat anders.  Er is gewoon toast en scrambled eggs, maar ook rijst en noodles. Bijzondere vruchten zoals Jackfruit: smaakt naar een combi van appel en banaan maar dan met de structuur van mango.

Na het ontbijt gaan we met een tuk-tuk naar het Grand Palace. Als een echte Thai dingen we af op de prijs! Zonder goed over onze kleding na te denken gaan we in een korte broek op pad: in de meeste tempels moet je dus een lange broek aan. Op straat bij een kraam proberen we weer af te dingen: het resulteert in drie dezelfde gekleurde broeken. Gelukkig loopt bijna iedere toerist in dezelfde broek.

Het paleis is overweldigend met veel kleurrijke tegels en mozaïeken. Veel stupa's en tempels. En heel veel Buddah's. Op een markt in een klein winkeltje hebben we lekker gegeten. Laura heeft dumplings geproefd en ik koos een cocosnoot om te drinken. Daarna met de taxi boot naar de overkant naar Wat Arun. De "tempel van de dageraad". Mooi gemaakt met Chinees porcelein dat vroeger door handelaren overboord is gegooid. Daarna met een veerpontje weer terug naar Wat Pho. Daar is de mooiste Buddah van Thailand: een liggende Buddah van 45 meter lang en 15 meter hoog.

Omdat Anton z'n cap was vergeten in het eettentje gaan we daar naartoe terug lopen. Helaas zijn ze al gesloten. Een nieuwe kopen we bij de buren. Daarna voor de leuk weer met een watertaxi terug richting huis. De taxi stopt uiteindelijk veel verder dan we gedacht hadden zodat we het hele eind weer terug kunnen lopen.

Onderweg komen we langs de 7-eleven. Een populaire supermarkt hier. Vlak bij huis belanden we in een eethuis van een Nederlander die vooral Italiaans serveert. We kiezen Pat Tai. Een Thais gerecht met heerlijke noodles.

We sluiten de dag af met een duik in een zwembad.