Historisch park Sukhothai

24 juli 2018 - Sukhothai, Thailand

Heerlijk wakker worden in ons paradijsje. Niet te vroeg op en lekker ontbijten, op z'n Europees. Om 10 uur kunnen we met de taxi van het hotel mee naar de oude stad. Het is twintig minuten rijden. Bij de ingang is de fietsverhuur. Voor 30 Baht, 90 cent,  kunnen we een fiets huren. We zoeken er allemaal één die bij ons postuur past. Niet makkelijk met al die kleine, Thaise mensen. Dan kunnen we op pad. We kopen een kaartje voor ons zelf en voor de fiets. Het is een bewolkte dag en er is haast geen wind. Maar als je fietst, voel je wel wind. Lekker zo!

We fietsen langs de ruïnes van dit Unesco Werelderfgoed en maken mooie foto's. We drinken koffie en kopen een souvenir. Bij een ander stalletje kun je levende schildpadden, vissen of slakken in een klein plastic zakje kopen. Heel dieronvriendelijk. Als goede daad kun je het kopen en de dieren vrij laten. Nou ja, neem ze dan niet eerst gevangen!

Na een lunch bij een ouder echtpaar fietsen we weer door naar de volgende sector. Er is veel bewaard gebleven en ook gerestaureerd. Sommige van de Buddah's zijn wel indrukwekkend. Eén van de zwerfhonden loopt een heel eind met ons mee. Ze lijkt wel op zoek naar een baasje. Helaas kan ze echt niet met ons mee.

We gaan met de tuk-tuk naar huis, we zitten er met z'n vijven in gepropt. We komen ondanks de bewolking toch met verbrande schouders thuis en nemen een verkoelende duik in het zwembad.