Boterham

15 juli 2018 - Leiden, Nederland

Vandaag is het zondag en houden we een rustdag. Eerst een beetje uitgeslapen en daarna de hele dag wat rondhangen en boekjes lezen. We ontbijten bij de buren met noodle-soup. Tussen de middag lopen richting de 7-11 om wat voor de lunch te halen. Daar in de buurt was een food-market met kleine kraampjes met bijzondere producten. We besluiten 3 flesjes (300 ml) thaise wijn uit de regio mee te nemen. Een witte, een rode en een gemaakt van blauwe bessen.

Vlak naast de 7-11 supermarkt zit een Tops Daily supermarkt. We gaan daar eens kijken. Wat een verademing vergeleken bij de 7-11. Meer keuze, verse producten. We komen thuis met boterhammen, ham, gekookte eieren, yoghurt, mueli en vers fruit. Heerlijk na een week rijst en noodles een echte boterham te eten!

'S middags om 3 uur luisteren we via internet naar de ochtendkerkdienst in Leiden. Een aparte beleving zo in de warmte. i.p.v. koffie na de dienst proberen we de wijn. Het smaakt naar zeepsop. Niet doen dus, Thaise wijn, zonde van je geld!

De was hebben we bij de overburen gebracht: daar is een wasserette. Het hangt naast de doorgaande weg aan de lijn te drogen. Het droogt vast goed, want de zon schijnt vandaag en het waait ook goed. Morgen niet vergeten op te halen voordat we weg gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl