Zweet en rijst

11 juli 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag willen we met de bus naar de Erawan waterval. Met openbaar vervoer is het goedkoopst. Na anderhalf uur arriveren we in het nationaal park en drinken koffie. Daarna beginnen we aan de klim van de waterval die in zeven etages naar beneden komt. De eerst twee zijn dichtbij de ingang en worden veel gebruikt om te gaan zwemmen. We besluiten om eerst helemaal naar boven te gaan en op de terugweg een duik te nemen. Tegen de regels in nemen we onze flessen water mee. Het zal een klim van drie kwartier worden, voor alle leeftijden, staat op het info bord.

Tot niveau vier is een goed aangelegd pad, hoewel langzaam omhoog, toch inspannend. Door naar niveau vijf is doorzetten: best een lange route klimmen en klauteren in een steeds vochtiger wordende lucht. Fijn dat we af en toe wat kunnen drinken. Niveau zes en zeven zijn voor de echte diehards. Volgens ons niet te doen met kinderen onder de tien. Anderhalf uur na de start staan we hijgend en volledig nat van het zweet boven. Het is een mooie waterval!

Uit het zicht van de controle eten we een cake-je en drinken nog wat water. Vol goede moed weer naar beneden om een verfrissende duik te nemen. Uiteindelijk besluiten we eerst iets te gaan eten, maar dat kan alleen helemaal beneden bij de parkeerplaats. We kiezen maar weer eens iets met rijst :) Het zwemmen slaan we over. We pakken de bus terug en zwemmen bij het guesthouse. Kunnen we daarna lekker douchen en hoeven we ons niet in onze met zweet doordrenkte kloffie te hijsen. We drinken daarna een biertje op het balkon met uitzicht op de river Kwai. Een biertje uit de koelkast van het guesthouse want we mochten bij de supermarkt tussen 14.00 en 17.00 uur geen bier kopen. Dat is ingesteld om kinderen niet in de verleiding te brengen uit school drank te kopen. S'avonds kiezen we weer iets met rijst :) Anton een Burmeese curry, medium heet. Na de eerste hap stijgt hij bijna op van de hitte. Lang leve de witte rijst.

1. Paul Dekker:
    11 juli 2018
    Arme Anton, gisteren vieze krab, vandaag hete curry. Gaat het nog goed komen deze vakantie?
  2. Nicole Verweij:
    15 juli 2018
    Vaak kun je ook heerlijk blussen met een locaal biertje! Voor de volgende curry😉
  3. Ines Voets-vanKampen:
    30 juli 2018
    Zo te lezen is het over geheel allemaal heet, dat de klokslaat.
    Zou mij teveel worden. Snel afblussen!!!
    Sterkte, vergeten en verder ervan genieten.