Treinreis

13 juli 2018 - Mu Si, Thailand

We worden door de pension-houdster naar het treinstation gebracht. Veel te vroeg zijn we. Nog een uur wachten. Ik ga naar de markt tegenover het station om proviand in te slaan. Ik kom terug met gebakken banaan en zoete aardappel-patat met sesam, gesneden ananas, watermeloen en mango en een schaal Pad thai. We beginnen meteen aan het fruit, lekker sappig. De trein is 10 minuten vertraagd. In de trein ook veel verkopers met eten en drinken. Maar helemaal zeker van wat ze verkopen zijn we niet: een meisje naast mij lijkt gebakken sprinkhaan te kopen. Ik ben blij met onze inkopen. We laten Ayutthaya achter ons.

De trein rijdt langzaam berg opwaarts. We rijden door veel groen met maar hier en daar wat hutjes. Na anderhalf uur lijkt er meer bewoning te komen: dat komt waarschijnlijk door de grote fabrieken die we zien. Misschien afvalverwerking of steenkolenmijn? Ook het land wordt bewerkt, rode klei. Er groeit nu niets.

Na ongeveer 2 uur arriveren we in Pak Chong. We zoeken een taxi die ons naar ons logeerdres brengt. Hij kent het niet en belt eerst voor de routebeschrijving? We arriveren in een complexje aan de doorgaande weg naar het Khao Yai National Park.

Eten doen we weer langs de weg: voor ons huisje wordt ook gekookt. Heerlijke noodles en soep. Voor het ontbijt van morgen gaan we langs de 7-11 en halen oploskoffie en yoghurt met meusli en een voorverpakte croissant. We worden morgen om 8 uur opgehaald voor een jungle-tocht. Ben benieuwd wat we allemaal gaan zien!