Co van Kessel

8 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Voor vandaag hebben we een fiets- en boottocht geboekt bij Co van Kessel. We worden om half 7 bij het startpunt verwacht. Dus de wekker op half 6, ontbijt mee in een tasje en om 6 uur de tuk-tuk in. We worden ingedeeld in team oranje: allemaal Nederlanders! Dus een oranje touwtje om de pols. We worden begeleidt door Dow en Man. We fietsen in een rij achter elkaar door smalle straatjes en achteraf steegjes vol met huizen, eetstalletjes, verkoopwaar, tweedehands onderdelen en opgestapeld vuilnis. Af en toe moeten we bukken voor laaghangende luifels.

Zo nu en dan stoppen we bij een tempel of een markt en krijgen we uitleg. Op de markt kunnen we verschillende dingen proeven. Lekker, ofwel aroi. We nemen de fietsen mee in een longtailboat en varen 50 minuten door de klongs, het Venetië van Thailand. We varen langs de huizen gebouwd op houten palen in de rivier, mensen die de was doen en zien een varaan. We vervolgen onze route per fiets door bananenplantages en een soort moerasachtig gebied waar een pad doorheen is aangelegd. We komen langs een klooster met monikken en een gratis feestmaal voor alle aanwezigen vanwege een speciale feestdag.

Op driekwart van de route gaan we lunchen in een eethuisje langs het water. We worden volgestopt door een aardige mevrouw met heerlijke rijst met kipgerechten, groenten en soep. We krijgen verse ananas en watermeloen als toetje. Na nog een stukje fietsen volgt het laatste stuk weer met de boot.

Weer thuis even siësta gehouden. Laura heeft weer gezwommen en wilde daarna nog wel iets doen. Aan het eind van de middag wandelen we over Khon Sao Road, de bekendste straat van Bangkok. Het zit er vol met massage salons, kledingwinkels en losse karretjes met eten waar o.a. gebakken schorpioen te krijgen is.

We gaan eten bij een Indiër en eten Biryani, อร่อย

1. Nicole Verweij:
    8 juli 2018
    Wat leuk, zo een fietstocht!!
  2. Désirée van Riesen:
    9 juli 2018
    Leuk hoor! Ziet er uit alsof jullie er erg van genieten, fijn. Veel plezier
  3. Anysmala:
    10 juli 2018
    Hoi Nicole, leuk dat je weer meeleest. Ik heb je per ongeluk van de mailinglijst gehaald. Wil je jezelf weer aanmelden als je wilt blijven lezen?
    Groet Anton en Yvonne